Ryhmät

Päivitys 8.1. Ryhmämme kokoontuvat alkuvuoden etänä kunnes kokoontumisrajoitukset lievenevät.

Saniainen (1319-vuotiaat)
Aika: Tiistaisin 14.9.-7.12. klo 17.15-19.30 (ei opetusta syyslomalla)
Paikka: NVL:n toimisto (Fredrikinkatu 23 D 4, Helsinki). Tarvittaessa kokoontumiset voidaan pitää etäyhteyden avulla.
Hinta: 90 e (NVL:n jäsenet) /110 e. Alle 18-vuotiaat voivat liittyä jäseniksi maksutta.

Saniainen on NVL:n nuorten sanataideryhmä. Ryhmää ohjaa Jenni Hurmerinta. Ryhmään otetaan 6 osallistujaa ilmoittautumisjärjestyksessä. Ilmoittaudu mukaan täältä.

Sanapaja/Wordshop nuorille Vuotalolla ja Stoassa keväällä 2021

Vuotalolla 20.1.-12.5.2021 klo 17-19, Vuotalo, kokoushuone 2
Stoassa 21.1.-6.5. Helatorstain korvaava kerta 20.5., Stoa, kerhohuone
Ohjaajat: Jenni Hurmerinta Vuotalolla, Juho Kuusi Stoassa
Hinta: ILMAINEN

PÄIVITYS 2.2. Stoa ja Vuotalo ovat suljettuna koronavirusepidemian vuoksi. Alkuvuoden Sanapajat julkaistaan kaikille avoimina sanataideharjoituksina viikoittain Instagramin storyissa tilillä @nuorenvoimanliitto. Storyt voi myös käydä katsomassa myöhemmin tilin kohokohdista. Jatkamme Instagramissa viikoittain kunnes pääsemme taas kokoontumaan Stoassa ja Vuotalolla.

Ensisijaisesti monien kielten parissa kasvaneille nuorille suunnatut ryhmät. Maksuttomiin työpajoihin on tervetullut kuka tahansa aiemmasta kirjoituskokemuksesta riippumatta, eikä tarkkoja ikärajoja ole. Pajoihin saa osallistua vaikka joka viikko. Työpajojen puhekielenä ovat suomi ja englanti ja kirjoituskieli voi olla mikä tahansa. Osallistujien olisi siis hyvä osata vähintään suomen tai englannin kielen alkeet. Pajaan ei tarvitse erikseen ilmoittautua. Työpajoja ohjaa sanataideopettaja Jenni Hurmerinta Vuotalolla ja Juho Kuusi Stoassa.

Jenni Hurmerinta: jenni.hurmerinta@sanattu.fi
Juho Kuusi: juhokuusi@hotmail.com

Sanapaja/Wordshop – workshops for young writers in Vuotalo and Stoa
on Wednesdays 20.1.-12.5.2021 at 17-19, Vuotalo, kokoushuone / meeting room 2
on Thursdays 21.1.-6.5. at 17-19, Stoa, kerhohuone / club room
Price: Free of charge

UPDATE 2.2. Due to the coronavirus epidemic, Stoa and Vuotalo are closed. Wordshops are held weekly on Instagram Stories at @nuorenvoimanliitto account. You can check the Stories later at Instagram Highlights. We continue on Instagram until it´s safe to meet in Stoa and Vuotalo.

The Wordshop groups are dedicated for young people who have grown up among many languages. Anyone is welcome to join the groups, you need no experience about writing and there are no specific age limits. If you feel like it, you can join the workshops every week, or every now and then. In the groups we talk in Finnish and English, but you can write in whatever language you please. It would be preferable, if the participants had at least the basics skills in Finnish or English. You don’t need to sign in beforehand. The workshops in Vuotalo are led by Jenni Hurmerinta and in Stoa by Juho Kuusi

Contact:
Jenni Hurmerinta: jenni.hurmerinta@sanattu.fi
Juho Kuusi: juhokuusi@hotmail.com

Aloittelevien kirjoittajien ryhmä (yli 18-vuotiaille)
Aika: Maanantaisin 13.9., 27.9., 11.10., 25.10., 8.11., 22.11. ja 29.11. klo 17.30-20.00.
Paikka: Ravintola Punavuoren Ahvenen kabinetti (Punavuorenkatu 12, Helsinki). Tarvittaessa kokoontumiset voidaan pitää etäyhteyden avulla.
Hinta: 75 e (NVL:n jäsenet) / 95 e

NVL:n aloittelevien kirjoittajien ryhmä on yli 18-vuotiaille suunnattu kirjoittajaryhmä, joka tarjoaa säännöllisen paikan, ajan, ohjauksen sekä yhteisön kirjoittajille, jotka ovat kiinnostuneita astumaan luovan kirjoittamisen ja sanataiteen maailmaan.

Tapaamisissa keskustellaan kirjoittamisen riemuista ja haasteista, jaetaan omia kaunokirjallisia tuotoksia ja harjoitellaan palautteen antamista sekä vastaanottamista. Lisäksi luodaan teoreettista pohjaa kirjoittamiselle muun muassa tutustumalla kaunokirjallisuuden eri lajeihin ja genreihin. Kirjoitusteknisen osaamisen ohella ryhmässä vahvistetaan kunkin kirjoittajan omaa ääntä ja ilmaisua, etsitään itselle tärkeitä aiheita sekä jaetaan kaikkea ja mitä tahansa kirjoittamiseen liittyvää. Ennen kaikkea ryhmässä haetaan ja pidetään yllä kirjoittamisen iloa ja tutkitaan, miten monilla tavoin sanataiteilu voi rikastuttaa elämää.

Ryhmän ohjaajana toimii Nuoren Voiman Liiton pitkäaikainen sanataideopettaja Jenni Hurmerinta, jolla on yli vuosikymmenen kattava kokemus sanataiteen, luovan kirjoittamisen ja kirjallisuuden eri lajien opetuksesta. Lisäksi Jenni toimii kustannustoimittajana, kirjallisuusterapiaohjaajana ja kirjoittajana yrityksessään Sanattu.

Ikaros (18–25-vuotiaille)
Aika: torstaisin 16.9., 30.9., 14.10., 4.11. ja 2.12. klo 17.00–19.30.
Hinta: 55 e (NVL:n jäsenet) / 75 e

Ikaros on suunnattu 18–25-vuotiaille tavoitteellisille kirjoittajille. Ryhmää ohjaa Päivi Liski. Ryhmään otetaan 12 osallistujaa ilmoittautumisjärjestyksessä. Ilmoittaudu mukaan täältä.

Daidalos (yli 25-vuotiaille)
Aika: perjantaisin 24.9., 1.10., 15.10., 19.11., 10.12. klo 17.00–19.30.
Paikka: Tapaamispaikka ilmoitetaan myöhemmin. Tarvittaessa kokoontumiset voidaan pitää etäyhteyden avulla.
Hinta: 55 e (NVL:n jäsenet) / 75 e

Daidalos on suunnattu yli 25-vuotiaille tavoitteellisille kirjoittajille. Ryhmää ohjaa Päivi Liski. Ryhmään otetaan 12 osallistujaa ilmoittautumisjärjestyksessä. Ilmoittaudu mukaan täältä.