Ryhmät

NVL:n kaikissa kirjoittajaryhmissä ja -kursseilla kiinnitetään paljon huomiota turvallisuuteen. Toivomme, että ryhmiimme ja kursseillemme tulijat tutustuvat etukäteen ohjeisiimme.

We pay attention to safety in our writing courses and groups. We hope that all participants will read our guidelines before attending.

Syksy 2022 (kevään 2022 tiedot löytyvät sivun alalaidasta)

Saniainen (1319-vuotiaat)
Aika: 13.9.-13.12. klo 17.15-19.30, (ei opetusta talvilomalla 18.10.)
Paikka: NVL:n toimisto (Fredrikinkatu 23 D 4, Helsinki). Tarvittaessa kokoontumiset voidaan pitää etäyhteyden avulla.
Hinta: 95 e (NVL:n jäsenet) / 115 e. Alle 18-vuotiaat voivat liittyä jäseniksi maksutta.

Saniainen on NVL:n nuorten sanataideryhmä. Ryhmää ohjaa Jenni Hurmerinta. Ryhmään otetaan 12 osallistujaa ilmoittautumisjärjestyksessä. Ilmoittaudu täältä.

Urania (yli 18-vuotiaille)
Aika: Maanantaisin 12.9., 26.9., 10.10., 31.10., 14.11., 28.11. ja 12.12. klo 17.30-20.00.
Paikka: NVL:n toimisto (Fredrikinkatu 23 D 4, Helsinki). Tarvittaessa kokoontumiset voidaan pitää etäyhteyden avulla.
Hinta: 80 e (NVL:n jäsenet) / 100 e

NVL:n kirjoittajaryhmä Urania on yli 18-vuotiaille aloitteleville kirjoittajille suunnattu kirjoittajaryhmä, joka tarjoaa säännöllisen paikan, ajan, ohjauksen sekä yhteisön kirjoittajille, jotka ovat kiinnostuneita astumaan luovan kirjoittamisen ja sanataiteen maailmaan.

Tapaamisissa keskustellaan kirjoittamisen riemuista ja haasteista, jaetaan omia kaunokirjallisia tuotoksia ja harjoitellaan palautteen antamista sekä vastaanottamista. Lisäksi luodaan teoreettista pohjaa kirjoittamiselle muun muassa tutustumalla kaunokirjallisuuden eri lajeihin ja genreihin. Kirjoitusteknisen osaamisen ohella ryhmässä vahvistetaan kunkin kirjoittajan omaa ääntä ja ilmaisua, etsitään itselle tärkeitä aiheita sekä jaetaan kaikkea ja mitä tahansa kirjoittamiseen liittyvää. Ennen kaikkea ryhmässä haetaan ja pidetään yllä kirjoittamisen iloa ja tutkitaan, miten monilla tavoin sanataiteilu voi rikastuttaa elämää.

Ryhmän ohjaajana toimii Nuoren Voiman Liiton pitkäaikainen sanataideopettaja Jenni Hurmerinta, jolla on yli vuosikymmenen kattava kokemus sanataiteen, luovan kirjoittamisen ja kirjallisuuden eri lajien opetuksesta. Lisäksi Jenni toimii kustannustoimittajana, kirjallisuusterapiaohjaajana ja kirjoittajana yrityksessään Sanattu.

Ikaros (18–25-vuotiaille)
Aika: Torstaisin 1.9., 29.9., 13.10., 3.11. ja 8.12. klo 17.00–19.30.
Hinta: 60 e (NVL:n jäsenet) / 80 e

Ikaros on suunnattu 18–25-vuotiaille tavoitteellisille kirjoittajille. Ryhmää ohjaa Päivi Liski. Ryhmään otetaan 12 osallistujaa ilmoittautumisjärjestyksessä. Ilmoittaudu täältä.

Daidalos (yli 25-vuotiaille)
Aika: HUOM! Päivämäärät muuttuneet. Perjantaisin 2.9., 16.9., 14.10., 18.11. ja 9.12. klo 17.00–19.30.
Hinta: 60 e (NVL:n jäsenet) / 80 e

Daidalos on suunnattu yli 25-vuotiaille tavoitteellisille kirjoittajille. Ryhmää ohjaa Päivi Liski. Ryhmään otetaan 12 osallistujaa ilmoittautumisjärjestyksessä. Ilmoittaudu täältä.

Sanapaja/Wordshop nuorille

Keskiviikkoisin 14.9.–23.11. (ei syyslomalla 19.10.)
Vuotalo, kirjaston pienempi kokoustila 2

Torstaisin 15.9.–24.11. (ei 20.10.)
Stoa, kerhohuone

Sanapajoissa voit harrastaa luovaa kirjoittamista millä kielellä haluat. Työpajoissa puhutaan suomea ja englantia, eikä kieliopilla ole väliä! Toimintaan ei tarvitse ilmoittautua ennakkoon ja voit osallistua kun sinulle sopii.

Hinta: ilmainen. Ei ennakkoilmoittautumista. Ilmoitamme jos koronatilanteen vuoksi tulee muutoksia kokoontumiseen.

Lisätiedot: Vuotalo Jenni 040 833 4800 ja Stoa Juho 045 136 3280

Kevät 2022

Saniainen (1319-vuotiaat)
Aika: 25.1.-10.5. klo 17.15-19.30, (ei opetusta talvilomalla 22.2.)
Hinta: 95 e (NVL:n jäsenet) /115 e. Alle 18-vuotiaat voivat liittyä jäseniksi maksutta.

Lisätiedot: usva.torkki@nvl.fi

Urania (entinen aloittelevien kirjoittajien ryhmä, yli 18-vuotiaille)
Aika: Maanantaisin 24.1., 7.2., 28.2., 14.3., 28.3., 11.4., 25.4. ja 9.5. klo 17.30-20.00.
Hinta: 80 e (NVL:n jäsenet) / 100 e

Ikaros (18–25-vuotiaille)
Aika: HUOM! Päivämäärät muuttuneet. Torstaisin 10.2., 3.3., 17.3., 31.3., 14.4. ja 28.4. klo 17.00–19.30.

Daidalos (yli 25-vuotiaille)
Aika: HUOM! Päivämäärät muuttuneet. Perjantaisin 11.2., 4.3., 25.3., 8.4., 22.4. ja 6.5. klo 17.00–19.30.

Sanapaja/Wordshop nuorille

Keskiviikkoisin 19.1.–18.5. (ei talvilomalla 23.2.)
Vuotalo, kirjaston pienempi kokoustila 2

Torstaisin 20.1.–19.5. (ei 24.2.)
Stoa, kerhohuone

Lisätiedot: Vuotalo Jenni 040 833 4800 ja Stoa Juho 045 136 3280