Ryhmät

Saniainen 13-19-vuotiaille
Aika: tiistaisin klo 17.15 (syyskausi 10.9.-3.12.19)
Paikka: NVL:n toimisto (Fredrikinkatu 23 D 4, Helsinki)
Hinta: 90 e (NVL:n jäsenet) /110 euroa. Alle 18-vuotiaat voivat liittyä jäseniksi maksutta.

Saniainen on NVL:n nuorten sanataideryhmä. Ryhmää ohjaa Jenni Hurmerinta. Tiedustelut vapaista paikoista: sofia.koistinen@nuorenvoimanliitto.fi

Sanapaja/Wordshop nuorille
Aika: keskiviikkoisin 16.1.-15.5.2019, klo 17.00-19.00, jatkuu syksyllä
Paikka: Vuotalo, kokoushuone 2
Hinta: ILMAINEN

Ensisijaisesti monien kielten parissa kasvaneille nuorille suunnattu ryhmä. Maksuttomiin työpajoihin on tervetullut kuka tahansa aiemmasta kirjoituskokemuksesta riippumatta, eikä tarkkoja ikärajoja ole. Pajoihin saa osallistua vaikka joka viikko. Työpajojen kirjoitus- ja puhekielenä ovat suomi ja englanti. Osallistujien olisi siis hyvä osata vähintään suomen tai englannin kielen alkeet. Pajaan ei tarvitse erikseen ilmoittautua. Työpajoja ohjaa sanataideopettaja Jenni Hurmerinta.

Aloittelevien kirjoittajien ryhmä
Aika: joka toinen maanantai 9.9.-2.12. klo 17-19.30
Hinta: 40 e (NVL:n jäsenet) / 60 e

NVL:n aloittelevien kirjoittajien ryhmä on uusi, yli 18-vuotiaille suunnattu kirjoittajaryhmä, joka tarjoaa säännöllisen paikan, ajan, ohjauksen sekä yhteisön kirjoittajille, jotka ovat kiinnostuneita astumaan luovan kirjoittamisen ja sanataiteen maailmaan.

Tapaamisissa keskustellaan kirjoittamisen riemuista ja haasteista, jaetaan omia kaunokirjallisia tuotoksia ja harjoitellaan palautteen antamista sekä vastaanottamista. Lisäksi luodaan teoreettista pohjaa kirjoittamiselle muun muassa tutustumalla kaunokirjallisuuden eri lajeihin ja genreihin. Kirjoitusteknisen osaamisen ohella ryhmässä vahvistetaan kunkin kirjoittajan omaa ääntä ja ilmaisua, etsitään itselle tärkeitä aiheita sekä jaetaan kaikkea ja mitä tahansa kirjoittamiseen liittyvää. Ennen kaikkea ryhmässä haetaan ja pidetään yllä kirjoittamisen iloa ja tutkitaan, miten monilla tavoin sanataiteilu voi rikastuttaa elämää.

Ryhmän ohjaajana toimii Nuoren Voiman Liiton pitkäaikainen sanataideopettaja Jenni Hurmerinta, jolla on yli vuosikymmenen kattava kokemus sanataiteen, luovan kirjoittamisen ja kirjallisuuden eri lajien opetuksesta. Lisäksi Jenni toimii kustannustoimittajana, kirjallisuusterapiaohjaajana ja kirjoittajana yrityksessään Sanattu.

Ilmoittautuminen:
Ryhmään otetaan 12 osallistujaa ilmoittautumisjärjestyksessä. Otsikoi sähköpostiviestisi ”Uusi kirjoittajaryhmä + oma nimesi”. Kerro viestissä nimesi, osoitetietosi, puhelinnumerosi, sähköpostisi ja syntymäaikasi. Voit liittyä samalla myös Nuoren Voiman Liiton jäseneksi (jäsenmaksu 20 e). Kerro myös jos olet jo jäsen. Ilmoittautumiset 28.8. mennessä osoitteeseen sofia.koistinen@nuorenvoimanliitto.fi

Ikaros
Aika: torstaisin 26.9., 10.10., 31.10., 14.11., 28.11. klo 17.00
Hinta: 40 e (NVL:n jäsenet) / 60 e

Ikaros on suunnattu 18-25 -vuotiaille tavoitteellisille kirjoittajille. Ryhmä kokoontuu 4-5 kertaa lukukaudessa NVL:n toimistolla. Ryhmää ohjaa Päivi Liski. Tiedustelut vapaista paikoista: sofia.koistinen@nuorenvoimanliitto.fi

Daidalos
Aika: pe 30.8., 27.9., 25.10., 15.11., 29.11. klo 17.00-19.30
Hinta: 40 e (NVL:n jäsenet) / 60 e

Daidalos on suunnattu yli 25-vuotiaille tavoitteellisille kirjoittajille. Ryhmää ohjaa Päivi Liski.
Tiedustelut vapaista paikoista: sofia.koistinen@nuorenvoimanliitto.fi