Ryhmät

Saniainen 13-19-vuotiaille
Aika: tiistaisin klo 17.15 (kevätkausi 21.1.-5.5.20) klo 17.15-19.30
Paikka: NVL:n toimisto (Fredrikinkatu 23 D 4, Helsinki)
Hinta: 90 e (NVL:n jäsenet) /110 euroa. Alle 18-vuotiaat voivat liittyä jäseniksi maksutta.

Saniainen on NVL:n nuorten sanataideryhmä. Ryhmää ohjaa Jenni Hurmerinta. Tiedustelut vapaista paikoista: sofia.koistinen@nuorenvoimanliitto.fi

Sanapaja/Wordshop nuorille Vuotalolla ja Stoassa
keskiviikkoisin 15.1.-6.5. klo 17-19, Vuotalo, kokoushuone 2
torstaisin 16.1.-23.4. +7.5. klo 17-19, Stoa, kerhohuone
Hinta: ILMAINEN

Ensisijaisesti monien kielten parissa kasvaneille nuorille suunnatut ryhmät. Vuoden 2020 alusta uusi ryhmä aloittaa myös Itäkeskuksessa, kulttuurikeskus Stoassa. Maksuttomiin työpajoihin on tervetullut kuka tahansa aiemmasta kirjoituskokemuksesta riippumatta, eikä tarkkoja ikärajoja ole. Pajoihin saa osallistua vaikka joka viikko. Työpajojen puhekielenä ovat suomi ja englanti ja kirjoituskieli voi olla mikä tahansa. Osallistujien olisi siis hyvä osata vähintään suomen tai englannin kielen alkeet. Pajaan ei tarvitse erikseen ilmoittautua. Työpajoja ohjaa sanataideopettaja Jenni Hurmerinta Vuotalolla ja Veera Koivaara Stoassa.

Jenni Hurmerinta: jenni.hurmerinta@sanattu.fi
Veera Koivaara: veerakoivaara@gmail.com

Sanapaja/Wordshop – workshops for young writers in Vuotalo and Stoa
on Wednesdays 15.1.-6.5. klo 17-19, Vuotalo, kokoushuone / meeting room 2
on Thursdays 16.1.-23.4. +7.5. klo 17-19, Stoa, kerhohuone / club room
Price: Free of charge

The Wordshop groups are dedicated mostly for young people who have grown up among many languages. From the beginning of 2020 there will be a new group starting in Culture Center Stoa. Anyone is welcome to join the groups, you need no experience about writing and there are no specific age limits. If you feel like it, you can join the workshops every week, or every now and then. In the groups we talk in Finnish and English, but you can write in whatever language you please. It would be preferable, if the participants had at least the basics skills in Finnish or English. You don’t need to sign in beforehand. The workshops in Vuotalo are led by Jenni Hurmerinta and in Stoa by Veera Koivaara.

Contact:
Jenni Hurmerinta: jenni.hurmerinta@sanattu.fi
Veera Koivaara: veerakoivaara@gmail.com

Aloittelevien kirjoittajien ryhmä
Aika: 20.1., 3.2., 24.2., 9.3., 23.3., 6.4., 20.4. ja 4.5. klo 17.30-20.00.
Hinta: 40 e (NVL:n jäsenet) / 60 e

NVL:n aloittelevien kirjoittajien ryhmä on uusi, yli 18-vuotiaille suunnattu kirjoittajaryhmä, joka tarjoaa säännöllisen paikan, ajan, ohjauksen sekä yhteisön kirjoittajille, jotka ovat kiinnostuneita astumaan luovan kirjoittamisen ja sanataiteen maailmaan.

Tapaamisissa keskustellaan kirjoittamisen riemuista ja haasteista, jaetaan omia kaunokirjallisia tuotoksia ja harjoitellaan palautteen antamista sekä vastaanottamista. Lisäksi luodaan teoreettista pohjaa kirjoittamiselle muun muassa tutustumalla kaunokirjallisuuden eri lajeihin ja genreihin. Kirjoitusteknisen osaamisen ohella ryhmässä vahvistetaan kunkin kirjoittajan omaa ääntä ja ilmaisua, etsitään itselle tärkeitä aiheita sekä jaetaan kaikkea ja mitä tahansa kirjoittamiseen liittyvää. Ennen kaikkea ryhmässä haetaan ja pidetään yllä kirjoittamisen iloa ja tutkitaan, miten monilla tavoin sanataiteilu voi rikastuttaa elämää.

Ryhmän ohjaajana toimii Nuoren Voiman Liiton pitkäaikainen sanataideopettaja Jenni Hurmerinta, jolla on yli vuosikymmenen kattava kokemus sanataiteen, luovan kirjoittamisen ja kirjallisuuden eri lajien opetuksesta. Lisäksi Jenni toimii kustannustoimittajana, kirjallisuusterapiaohjaajana ja kirjoittajana yrityksessään Sanattu.

Ilmoittautuminen:
Ryhmään otetaan 12 osallistujaa ilmoittautumisjärjestyksessä. Otsikoi sähköpostiviestisi ”Uusi kirjoittajaryhmä + oma nimesi”. Kerro viestissä nimesi, osoitetietosi, puhelinnumerosi, sähköpostisi ja syntymäaikasi. Voit liittyä samalla myös Nuoren Voiman Liiton jäseneksi (jäsenmaksu 20 e). Kerro myös jos olet jo jäsen. Ilmoittautumiset 28.8. mennessä osoitteeseen sofia.koistinen@nuorenvoimanliitto.fi

Ikaros
Aika: torstaisin 30.1., 13.2., 19.3., 2.4., 23.4. klo 17.00-19.30
Hinta: 40 e (NVL:n jäsenet) / 60 e

Ikaros on suunnattu 18-25 -vuotiaille tavoitteellisille kirjoittajille. Ryhmä kokoontuu 4-5 kertaa lukukaudessa NVL:n toimistolla. Ryhmää ohjaa Päivi Liski. Tiedustelut vapaista paikoista: sofia.koistinen@nuorenvoimanliitto.fi

Daidalos
Aika: pe 17.1., 7.2., 13.3., 3.4., 24.4. klo 17.00-19.30
Hinta: 40 e (NVL:n jäsenet) / 60 e

Daidalos on suunnattu yli 25-vuotiaille tavoitteellisille kirjoittajille. Ryhmää ohjaa Päivi Liski.
Tiedustelut vapaista paikoista: sofia.koistinen@nuorenvoimanliitto.fi