Hallitus

Tutustu hallitukseemme tästä! Hallitus kokoontuu noin kerran kuukaudessa. Puheenjohtaja Matti Kangaskosken saat kiinni osoitteesta kangaskoskim@gmail.com.

Puheenjohtaja

Matti Kangaskoski (s. 1983) julkaisi esikoisrunokokoelmansa Tältä sinusta nyt tuntuu (Teos) 2012 ja se oli yksi Helsingin Sanomain kirjallisuuspalkintoehdokkaista. Kangaskoski on väitellyt digitaalisesta runoudesta Helsingin yliopistossa.

Varapuheenjohtaja

Maria Matinmikko (s. 1983) julkaisi esikoisteoksena Valkoinen (ntamo) vuonna 2012. Teos voitti Yleisradion Tanssiva karhu -runopalkinnon ja oli ehdokkaana Helsingin Sanomien esikoiskirjakilpailussa. Matinmikko tekee parhaillaan pro gradu -tutkielmaansa Helsingin yliopiston estetiikan laitokselle.

Hallituksen jäsenet

Juhana Henrikki Harju (s. 1989) on kirjallisuuskriitikko ja esiintyvä runoilija. Hän on erityisen kiinnostunut poikkitaiteellisuudesta sekä tekstien ja maailmankatsomusten välisestä suhteesta. Tällä hetkellä Harju opiskelee Helsingin yliopistossa äidinkielen ja kirjallisuuden opettajaksi.K

Maija Muinonen (s. 1983) on kirjailija jonka esikoisromaani Mustat paperit (Teos) ilmestyi 2013. Romaanille myönnettiin Kalevi Jäntin palkinto. Muinonen on opiskellut kirjallisuutta ja filosofiaa Helsingin yliopistossa ja kirjoittamista Kriittisessä korkeakoulussa. M

Katja Raunio (s. 1985) julkaisi esikoisteoksensa Käy kaikki toteen (Teos) vuonna 2015. Romaanille myönnettiin Kalevi Jäntin palkinto. Se oli myös Helsingin Sanomien kirjallisuuspalkinnon ehdokkaana. Raunio on opiskellut Helsingin yliopistossa taidehistoriaa ja käytännöllistä filosofiaa sekä kirjoittamista Kriittisessä korkeakoulussa.

Reetta Pekkanen (s. 1985) on runoilija, jonka esikoisteos Pieniä kovia nuppuja (Poesia) ilmestyi 2014. Pekkanen asuu Tampereella ja työskentelee koordinaattorina kansainvälisessä Arteles-residenssikeskuksessa Hämeenkyrössä. Hän on opiskellut suomen kieltä ja teatterin ja draaman tutkimusta Tampereen yliopistossa.

Tuukka Pietarinen (s. 1996) on kirjoittaja, joka opiskelee estetiikkaa Helsingin yliopistossa ja kirjoittamista Kriittisessä korkeakoulussa.

Stina Saari

Saara Kanerva Tamminen (s. 1985) on luova prekaari. Tamminen on opiskellut dokumenttiohjaajaksi, valmistelee taidekirjoittamisen keinoin toteutettua lopputyötään Aalto-yliopiston Visual Culture and Contemporary Art-ohjelmaan, ja työskentelee tällä hetkellä tekstin ja äänen parissa.

Pauli Tapio (s. 1986) on Helsingissä asuva runoilija, kääntäjä ja tohtoriopiskelija. Hänen esikoisteoksensa Varpuset ja aika (Poesia) julkaistiin vuonna 2017, ja sille myönnettiin Helsingin Sanomien kirjallisuuspalkinto sekä UNESCON ja Struga Poetry Evenings -festivaalin Bridges of Struga -palkinto. Tapio on kääntänyt muun muassa venäläistä runoutta sekä Sergei Dovlatovin ja Svetlana Aleksijevitšin teoksia. Hänen väitöskirjatutkimuksensa käsittelee mitallisen ja vapaarytmisen runon limittäytymistä 1940-luvun lopun ja 1950-luvun suomenkielisessä runoudessa.

Eeva Turunen

Taneli Viljanen (s. 1982) on taiteilija, joka työskentelee sanojen ja äänen parissa. Hän on julkaissut neljä kirjaa ja neljä musiikkijulkaisua.