Hallitus

Tutustu hallitukseemme tästä! Hallitus kokoontuu noin kerran kuukaudessa. Puheenjohtaja Reetta Pekkasen saa kiinni osoitteesta reetta.e.pekkanen@gmail.com.

Puheenjohtaja

Reetta Pekkanen (s. 1985) on runoilija, jolta on ilmestynyt kaksi palkittua teosta: Pieniä kovia nuppuja (Poesia 2014) ja Kärhi (Poesia 2019). Pekkanen asuu ja kirjoittaa Turussa. Hän on opiskellut Tampereen yliopistossa suomen kieltä.

Varapuheenjohtaja

Tuukka Pietarinen (s. 1996) on kirjoittaja, joka opiskelee estetiikkaa Helsingin yliopistossa ja kirjoittamista Kriittisessä korkeakoulussa.

Hallituksen jäsenet

Juhana Henrikki Harju (s. 1989) on helsinkiläinen filosofian maisteri. Hän on kirjoittanut eri julkaisuihin esseitä, artikkeleita, kritiikkiä ja runoutta.

Milka Luhtaniemi (s. 1992) on Helsingissä asuva runoilija, dramaturgi ja esitystaiteilija. Hän on valmistunut maisteriksi Teatterikorkeakoulusta dramaturgian koulutusohjelmasta ja työskentelee monialaisesti kirjallisuuden, esittävien taiteiden ja kuvataiteen kentillä. Hänen esikoisrunokokoelmansa Kirnu ilmestyi 2021.

Klaus Maunuksela (s.1993) on dramaturgi ja kirjoittaja, joka on kirjoittanut mm. kaksi näytelmää, kuorolibreton pimeässä esitettävään nykymusiikkiteokseen sekä Työstäkieltäytyjän käsikirjan (2019) yhdessä yhdeksän muun kirjoittajan kanssa. Hän on valmistunut teatteritaiteen maisteriksi Taideyliopistosta ja opiskellut kirjoittamista Kriittisessä korkeakoulussa.  klausmaunuksela.wordpress.com

Johanna Osváth (s. 1992) työskentelee kriitikkona ja kulttuurijournalistina sekä tiedeviestinnän ja ekologisten aiheiden parissa. Osváth on opiskellut Helsingin yliopistossa yleistä kirjallisuustiedettä sekä viestintää ja valmistunut valtiotieteiden maisteriksi.

Katja Raunio (s. 1985) julkaisi esikoisteoksensa Käy kaikki toteen (Teos) vuonna 2015. Romaanille myönnettiin Kalevi Jäntin palkinto. Se oli myös Helsingin Sanomien kirjallisuuspalkinnon ehdokkaana. Raunio on opiskellut Helsingin yliopistossa taidehistoriaa ja käytännöllistä filosofiaa sekä kirjoittamista Kriittisessä korkeakoulussa.

Stina Saari (s.1992) on veikeä esikoiskirjailija, jonka esikoisteos Änimling (2018) palkittiin Tanssiva Karhu -palkinnolla. Saari pitää mm. peltiämpäreistä. Hän omistaakin yhden peltiämpärin, jossa hän myös lämmittelee varpaitaan kylminä talvi-iltoina.

Saara Kanerva Tamminen (s. 1985) on luova prekaari, jonka tausta on dokumenttielokuvassa, preesens nykytaiteessa ja tulevaisuus tekstissä.

Jouni Teittinen

Eeva Turunen (s. 1983) on kirjailija, näytelmäkirjailija ja arkkitehti. Hänen esikoisproosateokselleen Neiti U muistelee niin sanottua ihmissuhdehistoriaansa (Siltala 2018) myönnettiin Helsingin Sanomain kirjallisuuspalkinto, ja teos oli Runeberg-palkintoehdokkaana. Muutama sana Ullasta -esikoisnäytelmä valittiin Lea-palkintofinalistien joukkoon 2015. Turunen toteuttaa rytmi- ja äänikiinnostustaan mm. Blondit amazoonit -performanssiyhtyeessä sekä Ihmissyöjän ystävät -proosabändissä.

Taneli Viljanen (s. 1982) on taiteilija, joka työskentelee sanojen ja äänen parissa. Hän on julkaissut neljä kirjaa ja neljä musiikkijulkaisua.