Hallitus

Tutustu hallitukseemme tästä! Hallitus kokoontuu noin kerran kuukaudessa. Puheenjohtaja Reetta Pekkasen saa kiinni osoitteesta reetta.e.pekkanen@gmail.com.

Puheenjohtaja

Reetta Pekkanen (s. 1985) on runoilija, jolta on ilmestynyt kaksi palkittua teosta: Pieniä kovia nuppuja (Poesia 2014) ja Kärhi (Poesia 2019). Pekkanen asuu ja kirjoittaa Turussa. Hän on opiskellut Tampereen yliopistossa suomen kieltä.

Varapuheenjohtaja

Tuukka Pietarinen (s. 1996) on kirjoittaja, joka opiskelee estetiikkaa Helsingin yliopistossa ja kirjoittamista Kriittisessä korkeakoulussa.

Hallituksen jäsenet

Juhana Henrikki Harju (s. 1989) on kirjoittanut eri julkaisuihin
esseitä, artikkeleita, kritiikkiä ja runoutta. Hän on koulutukseltaan
humanististen tieteiden kandidaatti, joka viimeistelee graduaan
moniäänisyydestä suomenkielisessä tietokirjallisuudessa.

Maria Matinmikko (s. 1983) on palkittu helsinkiläinen runoilija ja prosaisti. Hänen viimeisin teoksensa, runoromaani Kolkka, ilmestyi helmikuussa 2019. Matinmikko on aiemmin julkaissut teokset Valkoinen, Musta ja Värit, jotka muodostavat kaunokirjallisen asetelman. Hän on ollut mukana myös Mahdollisen Kirjallisuuden Seuran kollektiiviromaanihankkeessa Ihmiskokeita sekä digitaalisessa kirjoittamisprojektissa Lähes tunnistamaton mahdollisuus menettää. Matinmikon kirjallisuus kulkee lajityyppien rajoilla yhdistellen poeettista, filosofista ja poliittista ajattelua eri tavoin. Hän on harrastanut butotanssia ja valokuvausta, ja valmistunut Helsingin yliopistosta filosofian maisteriksi pääaineenaan estetiikka. mariamatinmikko.com

Klaus Maunuksela (s.1993) on dramaturgi ja kirjoittaja, joka on kirjoittanut mm. kaksi näytelmää, kuorolibreton pimeässä esitettävään nykymusiikkiteokseen sekä Työstäkieltäytyjän käsikirjan (2019) yhdessä yhdeksän muun kirjoittajan kanssa. Hän on valmistunut teatteritaiteen maisteriksi Taideyliopistosta ja opiskellut kirjoittamista Kriittisessä korkeakoulussa.  klausmaunuksela.wordpress.com

Johanna Osváth (1992) työskentelee kriitikkona ja kulttuurijournalistina sekä lukutaidon edistämisen parissa. Osváth on opiskellut Helsingin yliopistossa yleistä kirjallisuustiedettä sekä viestintää ja valmistunut valtiotieteiden maisteriksi.

Katja Raunio (s. 1985) julkaisi esikoisteoksensa Käy kaikki toteen (Teos) vuonna 2015. Romaanille myönnettiin Kalevi Jäntin palkinto. Se oli myös Helsingin Sanomien kirjallisuuspalkinnon ehdokkaana. Raunio on opiskellut Helsingin yliopistossa taidehistoriaa ja käytännöllistä filosofiaa sekä kirjoittamista Kriittisessä korkeakoulussa.

Stina Saari (s.1992) on veikeä esikoiskirjailija, jonka esikoisteos Änimling (2018) palkittiin Tanssiva Karhu -palkinnolla. Saari pitää mm. peltiämpäreistä. Hän omistaakin yhden peltiämpärin, jossa hän myös lämmittelee varpaitaan kylminä talvi-iltoina.

Saara Kanerva Tamminen (s. 1985) on luova prekaari, jonka tausta on dokumenttielokuvassa, preesens nykytaiteessa ja tulevaisuus tekstissä.

Jouni Teittinen

Eeva Turunen

Taneli Viljanen (s. 1982) on taiteilija, joka työskentelee sanojen ja äänen parissa. Hän on julkaissut neljä kirjaa ja neljä musiikkijulkaisua.