Säätiö

Vuonna 1992 perustetun Nuoren Voiman Säätiön tarkoitus on tukea NVL:n toimintaa. Säätiön varat ovat peräisin Johanna Arolan vuonna 1989 tekemästä testamenttilahjoituksesta, jonka ensisijaisena tavoitteena oli taata NVL:lle toimitilat ja rahoittaa liiton toimintaa. Nykyään säätiön varat ovat sijoitettuna, ja näillä tuotoilla maksetaan NVL:n toimiston vuokra.

Nuoren Voiman Säätiö myöntää vuosittain nuorille kirjailijoille tarkoitettuja apurahoja säätiön varallisuustilanteen mukaan. Apurahat ovat 1000–4000 euron suuruisia työskentelyapurahoja, ja niitä voivat hakea alle 40-vuotiaat suomeksi kirjoittavat kirjailijat. Apurahahausta tiedotetaan aina erikseen, ja seuraavan kerran haku avautuu syksyllä 2019. Nuoren Voiman Säätiön varoista rahoitetaan myös Nuori Voima -palkinto ja Nuoren Voima -lehden avustajapalkinto.

Säätiön puheenjohtaja on Peter Mickwitz. Muita jäseniä ovat Laura Lindstedt, Ari Hirvonen, Riikka Pelo ja Eino Santanen. Säätiön asiamies on Laura Serkosalo.