NVL:n runo-ohjelma Helsingin kirjamessuilla sekä runonystävän kirjamessuvinkit!

Helsingin Kirjamessut järjestetään tänä vuonna verkossa! Nuoren Voiman Liiton kuratoimaa runo-ohjelmaa voi nähdä torstaina 22.10. klo 19-20 kirjamessujen virtuaalisella Töölö-lavalla:

19–19.30 Teknologia, pelit, tekoäly – ja runous
Keskustelussa Virpi Vairisen ja V.S. Luoma-ahon uudet kokoelmat Kaikki tapahtuu niin paljon sekä Safar. Teknologian merkityksestä nykyrunoudelle keskustelemassa myös Mikael Brygger ja Matti Kangaskoski. Yhteistyössä Poesia, DI-KI-hanke ja Nuoren Voiman Liitto.

19.30–20.00 Luonto, ympäristö, ilmasto, meri
Luonnon ja ympäristön teemoja käsitteleviä runojaan lukevat Silja Järventausta, Sini Silveri ja Laura Tressel. Mukana teokset Ympäristön avajaiset, Titaanidisko ja Hengitys. Juontamassa Vesa Rantama. Yhteistyössä Teos, Poesia, WSOY ja Nuoren Voiman Liitto.

Lisäksi Kirjamessuille suunniteltua runousohjelmaa esitetään myös Nuori/Voima: Murhaballadi -klubilla keskiviikkona 21.10. TBA:lla.

Runonystävän kirjamessuvinkit

Torstaina 22.10. kirjamessuilla keskustellaan NVL:n ohjelman lisäksi niin laululyriikasta kuin ruotsinkielisestäkin runoudesta:

14-14.30 En kväll i oktober rodde jag ut pä sjön. Töölö-lava
Runoilija ja Ruotsin akatemian jäsen Tua Forsström haastattelussa. Keskustelu käydään ruotsiksi.

14.30-15.00 Händerna under täcket. Töölö-lava
Runoilija Lina Bonde ja taiteilija Edith Hammar keskustelevat teoksistaan ja queer-teemoista. Keskustelu käydään ruotsiksi.

15.30-16.00 Papp och Pappa. Töölö-lava
Runoilijat Johanna Boholm ja Perera Adrian keskustelevat teoksistaan. Keskustelu käydään ruotsiksi.

17-17.30 Lyriikkakeskustelu: Ruusut. Senaatintori-lava
Pop-yhtye Ruusujen Lauri Levola ja Ringa Manner keskustelevat yhtyeen sanoituksista.

Kirjamessujen koko ohjelman löydät täältä: https://kirjamessut.messukeskus.com/ohjelma/