Nuoren Voiman Liitolle Ekokompassi-sertifikaatti – sitoudumme muun muassa painamaan Nuori Voima -lehden hiilivapaasti

Nuoren Voiman Liitto on saanut Suomen Luonnonsuojeluliiton Ekokompassi-sertifikaatin kaikista toimintansa osa-alueista. Kyseessä on ensimmäinen kerta, kun liiton toimintaa on arvioitu ekologisesta näkökulmasta ammattilaisten toimesta. Ympäristövastuu tarkoittaa konkreettisia tekoja omassa toiminnassamme. Olemme sitoutuneet säästämään luonnon resursseja ja lisäämään positiivisia vaikutuksia ympäristöön.

Nuoren Voiman Liiton ympäristölupaus on ”Nuoren Voiman Liitto painaa lehdet hiilivapaasti, käyttää 100 % tuulisähköä ja minimoi kansainväliseen toimintaan liittyvästä lentämisestä aiheutuvan hiilidioksidikuorman.”

Liiton toiminnasta aiheutuvia hiilidioksidipäästöjä arvioidaan ja seurataan vuosittain, ja ekologisesti kestävä elämäntapa otetaan huomioon niin työmatkoissa, tarjoiluissa, viestinnässä kuin siivouksessakin. Myöskin verkko-osallistuminen on mahdollista miltei kaikkiin liiton tapahtumiin, joten yleisökin voi halutessaan seurata tapahtumia etäyhteyden päästä ja näin välttää matkustamista.

Nuori Voima -lehti painetaan Suomessa ja vastuullisuus on huomioitu myös NVL:n käyttämissä kopiopapereissa.