Luova kirjoittaminen ja elokuva -kurssi nuorille – Yhteistyössä Rakkautta & Anarkiaa

Kohderyhmä: 16-26-vuotiaat
Aika: 12.9., 26.9. ja 17.10. klo 12-17
Paikka: Keskustakirjasto Oodi. Tarvittaessa kurssi voidaan pitää etäyhteyden avulla
Ilmoittautuminen, maksu ja ennakkotehtävän jättö 2.9. mennessä täällä: https://ilmoittaudu.nuorenvoimanliitto.fi/elokuvakasikirjoittaminensyksy2020
Hinta: 30 € (sis. elokuvaliput)

Rakastatko kirjoittamista ja elokuvia? Tämä on kurssi sinulle! Kurssi toteutetaan yhdessä Rakkautta & Anarkiaa -elokuvafestivaalin kanssa, ja sen aikana katsotaan valittuja elokuvia festivaalin ohjelmistosta. Elokuvien pääsyliput sisältyvät kurssimaksuun. Kurssia vetää kirjailija ja käsikirjoittaja Tua Harno.

Kurssilla perehdytään tekstin ja elokuvan eri keinoihin kertoa tarinoita ja välittää tunnelmia. Kurssilla kokeillaan, miten romaanikatkelma tai oma teksti taipuu elokuvakäsikirjoitukseksi, sekä harjoitellaan proosatekstin tuottamista elokuvien ja käsikirjoitusten pohjalta. Kurssilla tutkitaan, miten elokuvat ja proosa voivat inspiroida toinen toistaan, ja miten valita sopiva laji omiin aiheisiin nähden. Kurssilaisia kannustetaan tiedostamaan omia mieltymyksiään niin kirjoittajina kuin elokuvankatsojina, ja sanallistamisen kautta vahvistamaan kykyä omannäköisten teosten luomiseen.

Kurssi sopii kaikille luovasta kirjoittamisesta kiinnostuneille, olipa omin laji sitten proosa tai käsikirjoittaminen. Kurssille valitaan ilmoittautumisjärjestyksessä. Ennakkotehtävä: nimeä 3 lempielokuvaa ja 3 lempikirjaa ilmoittautumisesi ohessa. Voit halutessasi myös kertoa suosikeistasi enemmän.