NVL hakee korkeakouluharjoittelijaa

Kirjallisuusjärjestö Nuoren Voiman Liitto etsii korkeakouluharjoittelijaa. Lähetä hakemuksesi viimeistään 2.6.

Nuoren Voiman Liitto on 102-vuotias kirjallisuusjärjestö, joka julkaisee Nuori Voima -lehteä, järjestää erilaisia kirjallisuustapahtumia kuten Runokuu-festivaalia ja monenlaista kirjoittajakoulutusta. Pääaineesi voi olla mikä vain, kunhan olet kiinnostunut kirjallisuudesta, kulttuurijournalismista ja tapahtumatuotannosta. Tarjoamme näköalapaikan suomalaisen kirjallisuuden ytimeen ja monipuolisia koulutusta vastaavia tehtäviä.

Työn nimike: Nuoren Voiman Liiton korkeakouluharjoittelija

Harjoittelun ajankohta: 3 kk välillä 12.8.–1.11.2024 tai sopimuksen mukaan

Harjoittelun paikka: Nuoren Voiman Liiton toimisto, Tekstin talo, Lintulahdenkatu 3, Helsinki

Pääasialliset työtehtävät: Harjoitteluaika jakautuu puoliksi tapahtumatuotannon ja Nuori Voima -lehden välille painottuen harjoittelun alkupuolella Runokuu-festivaalin tuotantoon ja jälkipuoliskolla lehden toimittamiseen.

Runokuu-festivaalin osalta harjoittelijan tehtäviin kuuluu tuottajan avustaminen festivaalin valmisteluissa ja viestinnässä läheisessä yhteistyössä NVL:n tuottajan kanssa sekä työskentely paikan päällä tapahtumassa esiintyjien ja yleisön parissa.

Nuoren Voiman toimitusharjoitteluun kuuluu osallistuminen neljästi vuodessa ilmestyvän lehden tekemiseen sekä verkkosisällön tuottamiseen ja toimittamiseen. Tehtäviin kuuluu lehtien suunnittelu yhdessä päätoimittajien kanssa, juttujen tilaamista, toimittamista ja kirjoittamista. Työtehtäviin kuuluu myös yhteistyö lehden taittajan kanssa sekä lehden markkinointia eri tapahtumissa kuten Helsingin Kirjamessuilla lokakuussa.

Harjoittelijalta edellytettävät taidot: Toivomme harjoittelijalta aktiivisuutta, oma-aloitteisuutta ja kykyä itsenäiseen työskentelyyn. Harjoittelijalta odotetaan monipuolista yleiskiinnostusta kulttuuriin, taiteeseen ja journalismiin, hyviä pohjatietoja kotimaisesta kirjallisesta kulttuurista, hyvää yleissivistystä, tiedonhaun ja sosiaalisen median perustaitoja, erinomaista suomen kielen suullista ja kirjallista taitoa, vähintään tyydyttävää englannin kielen taitoa sekä yhteistyökykyä. Työ vaatii myös joustavuutta, organisointikykyä ja tietoteknisiä perustaitoja. Aiempi kokemus lehtityöstä ja lehtiin kirjoittamisesta sekä tapahtumatuotannosta on avuksi.

Harjoittelun ehto: Edellytämme oppilaitokselta harjoittelutukea ja harjoittelun soveltuvuutta tutkintoon. Liitäthän hakemukseen oppilaitoksen yhteyshenkilön yhteystiedot.

Työaika ja palkka: Viikoittainen työaika on 37,5 h, jos ei toisin sovittu. Työn luonteen vuoksi työajat ovat epäsäännöllisiä ja sisältävät ajoittaista ilta- ja viikonlopputyötä. Festivaalin ja kirjamessujen aikaan työskentely vaatii tiivistä läsnäoloa, muina aikoina etätyö on mahdollista ja työajat ovat joustavammat. Kertyneet ylityötunnit pidetään vapaina yhdessä sovittuina ajankohtina. Työpaikassa on käytössä joustava työaika ja työaikapankki. Harjoittelijan palkka on 1331 €/kk. Palkka suhteutetaan työaikaan.

Rekrytointiaikataulu: Lähetä hakemuksesi ansioluetteloineen sähköpostitse viimeistään 2.6. näihin osoittesiin: outi-illuusia.parviainen@nvl.fi ja vesa.rantama@nvl.fi. Merkitse viestin otsikkoon, mitä paikkaa haet. Haastatteluun kutsuttaville ilmoitetaan 10.6. mennessä ja haastattelut järjestetään viikoilla 24-25. Toimitusharjoitteluun valitulle ilmoitetaan viimeistään juhannuksen jälkeisellä viikolla.

Harjoittelupaikkaa koskevat tiedustelut ja kysymykset ensisijaisesti sähköpostitse: Nuoren Voiman Liiton toiminnanjohtaja outi-illuusia.parviainen@nvl.fi sekä Nuoren Voiman päätoimittaja vesa.rantama@nvl.fi