Tekstihaku Koettelevan kirjallisuuden klubia varten avattu

Haemme tekstejä uudenlaiselle kirjallisuusklubille, jonka ensimmäinen kerta nähdään Runokuussa 2019. Uudenlaisen klubin tarkoituksena on esitellä eri tavoin koettelevaa kirjallisuutta lukemisen, keskustelun ja esitysten kautta. Ensimmäisen klubikerran kuratoivat ja juontavat kirjailijat Matti Kangaskoski ja Tuukka Pietarinen.

Nyt haemme koettelevaa tekstiä, jonka kirjoittaja esittelisi ja lukisi Lavaklubilla 21.8. järjestettävässä klubi-illassa. Koettelevuuden voi ymmärtää monella tavalla: esimerkiksi kirjallisuuden, ajattelun, kokemuksen tai lukijan ennakko-oletusten, ymmärryksen, kärsivällisyyden ja totuttujen lukutapojen koettelemisena. Teksti voi kuulua mihin tahansa kirjalliseen lajiin, ja hakea voi millä taustalla tahansa. Toivomme kirjoittajalta valmiutta keskustella kirjoittamastaan tekstistä, sen taustoista ja siinä vaikuttavista poetiikoista yleisön sekä juontajien kanssa.

Lähetä tekstisi osoitteeseen koetteleva@nuorenvoimanliitto.fi 8.4. mennessä. Lähetettävän tekstin enimmäissivumäärä on 20 liuskaa. Ehdotuksesi voi olla myös muussa muodossa kuin tekstinä. Kaikenlaiset monimediaaliset ehdotukset ovat tervetulleita.

Kuva: Tuomas Timonen. Kuva on osa Timosen Instagram-projektia asetelmia_makulointi.