Saara Tamminen aloittaa elokuussa Nuoren Voiman Liiton vs. toiminnanjohtajana

Kesätauon jälkeen Nuoren Voiman Liitto vahvistuu uudella kasvolla, kun Saara Tamminen (TaM) aloittaa elokuussa toiminnanjohtajan viransijaisena. Saara pääsee heti mukaan Runokuun pyörteisiin!

”NVL on tullut jo tutuksi hallitustyöskentelyn kautta. Olin mukana liiton juhlavuosihankkeissa ja toisaalla olen työskennellyt mm. audioesseiden kuraattorina. Tekstin eri muodot ja ulottuvuudet ovat aina kiinnostaneet minua, viime vuosina erityisesti taidekirjoittaminen. Onkin etuoikeus päästä tekemään töitä kirjallisuuden ja ajattelun äärelle!

Uusien äänien kehittyminen vaatii yhteisön, jossa tutkia ja haastaa tekstin lisäksi myös vallitsevia käytäntöjä. Jo vuosisadan ajan Nuoren Voiman Liitto ja Nuori Voima -lehti ovat olleet monelle portti uusiin maailmoihin. Haluan, että voimme tarjota myös tulevaisuudessa kestävän alustan kaikenlaisille äänille aloittavista kirjoittajista ansioituneisiin ammattilaisiin. Pienlevikkisestä kirjallisuudesta on pidettävä huoli myös epävarmoina aikoina.

Olen tyhjentänyt viime viikot lapsuudenkotiani. Keskellä kaaosta olen unohtunut lattialle lukemaan Katri Valaa. Siinä me kaksi nuorvoimalaista olemme pohtineet, kuinka ”lakkaamatta iski Muodoton meitä”. Runous on ihmeellinen lahja, se vahvistaa herkistymisen avulla.”

Saara sijaistaa Tekstin talon pariin siirtyvää Laura Serkosaloa 31.12.2023 saakka.

Yhteystiedot 1.8. alkaen:

Sähköposti: saara.tamminen@nvl.fi