NVL:n ja Nuoren Voiman harjoittelupaikkojen haku avattu – hae 28.2. mennessä

Nuoren Voiman Liitto hakee viestintä- ja tuottajaharjoittelijaa ja Nuori Voima -lehti toimitusharjoittelijaa

Kirjallisuusjärjestö Nuoren Voiman Liitto etsii kolmea korkeakouluharjoittelijaa. Pääaineesi voi olla mikä vain, kunhan olet kiinnostunut viestinnästä, kulttuurijournalismista, kirjallisuudesta ja tapahtumanjärjestämisestä. Tarjoamme näköalapaikan suomalaisen kirjallisuuden ytimeen ja monipuolisia tehtäviä kulttuurijournalismin, viestinnän ja tapahtumatuotannon parissa.

Runokuun viestintäharjoittelija

Harjoittelun ajankohta: 4kk välillä 16.4.-15.9.2021 tai sopimuksen mukaan.

Pääasialliset työtehtävät:
Osallistuminen Runokuu-festivaalin (19.-24.8.2021) viestinnän suunnitteluun ja toteutukseen. Harjoittelu sisältää mm. media- sidosryhmä- ja someviestintää. Harjoittelija osallistuu myös festivaalin tapahtumien käytännön järjestelyihin

Harjoittelijalta edellytettävät taidot:
Toivomme harjoittelijalta aktiivisuutta, oma-aloitteisuutta ja kykyä itsenäiseen työskentelyyn. Harjoittelijalta odotetaan monipuolista kiinnostusta viestintään, kirjallisuuteen ja kulttuuriin. Hyvät pohjatiedot kotimaisesta kirjallisuudesta ovat välttämättömät. Hakijalta toivotaan myös hyvää yleissivistystä, erinomaista suomen kielen suullista ja kirjallista taitoa ja vähintään tyydyttävää englannin kielen taitoa sekä yhteistyökykyä. Työ vaatii myös joustavuutta, organisointikykyä, eri somekanavien tuntemusta ja tietoteknisiä perustaitoja. Työtehtäviä voidaan räätälöidä harjoittelijan vahvuuksien ja kiinnostuksen mukaan, ja harjoittelun aikana on mahdollista harjoitella esimerkiksi juontamista, valokuvaamista, taittamista ja tekstintuottamista.

Nuori Voima -lehden toimitusharjoittelija

Harjoittelun ajankohta: 3 kk välillä 1.8.–31.10. tai sopimuksen mukaan.

Pääasialliset työtehtävät: Osallistuminen viisi kertaa vuodessa ilmestyvän Nuori Voima -lehden tekemiseen sekä verkkosisällön tuottamiseen ja toimittamiseen. Tehtäviin kuuluu lehtien suunnittelu yhdessä päätoimittajien kanssa, juttujen tilaamista, toimittamista ja kirjoittamista. Työtehtäviin kuuluu myös yhteistyö lehden taittajan kanssa, lehden markkinointia eri tapahtumissa (mm. Runokuu-festivaalilla 19.–24.8.) ja osallistumista poikkitaiteellisten Nuori/Voima-klubien järjestämiseen.

Harjoittelijalta edellytettävät taidot: Toivomme harjoittelijalta aktiivisuutta, oma-aloitteisuutta ja kykyä itsenäiseen työskentelyyn. Harjoittelijalta odotetaan monipuolista kiinnostusta kulttuuriin, taiteeseen ja journalismiin, hyviä pohjatietoja kotimaisesta kirjallisesta kulttuurista, hyvää yleissivistystä, tiedonhaun ja sosiaalisen median perustaitoja, erinomaista suomen kielen suullista ja kirjallista taitoa sekä yhteistyökykyä. Työ vaatii myös joustavuutta, organisointikykyä ja tietoteknisiä perustaitoja. Aiempi kokemus lehtityöstä ja lehtiin kirjoittamisesta on avuksi.

Nuoren Voiman Liiton tuottajaharjoittelija

Harjoittelun ajankohta: 4 kk välillä 5.8.-4.12.2021 tai sopimuksen mukaan.

Pääasialliset työtehtävät:
Harjoittelija osallistuu Runokuun sekä syksyn tapahtumien järjestämiseen. Harjoittelija vastaa muun muassa yhdessä vakituisen tuottajan kanssa Nuoren Voiman Liiton järjestämän runousohjelman sujumisesta ja viestinnästä Helsingin kirjamessuilla 28.-31.10.2021.

Harjoittelijalta edellytettävät taidot:
Toivomme harjoittelijalta aktiivisuutta, oma-aloitteisuutta ja kykyä itsenäiseen työskentelyyn. Harjoittelijalta odotetaan monipuolista kiinnostusta tapahtumien järjestämiseen, kirjallisuuteen ja kulttuuriin. Hyvät pohjatiedot kotimaisesta kirjallisuudesta ovat välttämättömät. Hakijalta toivotaan myös hyvää yleissivistystä, erinomaista suomen kielen suullista ja kirjallista taitoa ja vähintään tyydyttävää englannin kielen taitoa sekä yhteistyökykyä. Työ vaatii myös joustavuutta, organisointikykyä, eri somekanavien tuntemusta ja tietoteknisiä perustaitoja. Työtehtäviä voidaan räätälöidä harjoittelijan vahvuuksien ja kiinnostuksen mukaan, ja harjoittelun aikana on mahdollista harjoitella esimerkiksi juontamista, haastattelemista ja striimaamista.

Perustiedot kaikista harjoittelupaikoista:

Edellytämme oppilaitokselta harjoittelutukea ja harjoittelun soveltuvuutta tutkintoon. Liitäthän hakemukseen oppilaitoksen yhteyshenkilön yhteystiedot.

Työaika ja palkka: Viikoittainen työaika on 37,5 h. Työn luonteen vuoksi työajat ovat epäsäännöllisiä (ajoittaista ilta- ja viikonlopputyötä). Festivaalin ja messujen aikaan työskentely vaatii tiivistä läsnäoloa, muina aikoina työajat ovat joustavammat ja työtunteja pystyy tasoittamaan rauhallisempina aikoina. Työpaikassa on käytössä joustava työaika ja työaikapankki. Harjoittelijan palkka on 1252 €/kk.

Rekrytointiaikataulu: Lähetä hakemuksesi ansioluetteloineen 28.2. mennessä osoitteeseen rekrytointi@nvl.fi. Merkitse viestin otsikkoon, mitä paikkaa haet. Haastatteluun kutsuttaville ilmoitetaan 8.3. mennessä ja haastattelut järjestetään 15.-19.3. etäyhteyden avulla. Valituille ilmoitetaan viimeistään 26.3.

Harjoittelupaikkoja koskevat tiedustelut ja kysymykset ensisijaisesti sähköpostitse: toiminnanjohtaja laura.serkosalo@nvl.fi (viestintä – ja tuottajaharjoittelut)
päätoimittaja vesa.rantama@nvl.fi tai taija.roiha@nvl.fi (toimitusharjoittelu)