Nuoren Voiman Liitolle uusi vakituinen toiminnanjohtaja ja tuottaja-tiedottaja

Kirjallisuusjärjestö Nuoren Voiman Liiton toiminnanjohtajaksi on valittu tradenomi YAMK, TaK Outi-Illuusia Parviainen ja tuottaja-tiedottajaksi HuK Kimmo Kallio.

Kallio aloittaa tehtävässään 18.9.2023 ja Parviainen 1.12.2023. Vs. toiminnanjohtaja Saara Tamminen hoitaa tehtäväänsä joulukuuhun saakka.

Outi-Illuusian kuva: Ville Koskinen / Kimmon kuva: Kimmo Kallio

Outi-Illuusia tulee Nuoren Voiman Liittoon luovan johtajan paikalta. Hän on paitsi ryhmien ja verkostojen johtaja, myös runoilija ja esiintyjä. Outi-Illuusian koulutustaustaan sisältyy niin taiteen, muotoilun kuin johtamisenkin opintoja mm. Lapin yliopistossa ja Laurea-ammattikorkeakoulussa. Viimeiset viisitoista vuotta hän on työskennellyt markkinoinnin, mainonnan ja kaupan parissa. Yhdistystyön osalta Parviainen on kouliintunut Helsinki Poetry Connectionin hallitustyössä 2016-2019 sekä Nuoren Voiman Liiton hallituksessa 2017-2018.

“NVL:ssa haluan vahvistaa sitä hyvää, missä yhdistys on omimmillaan: monitaiteisuutta, inklusiivisuutta ja ammattimaista otetta suomalaiseen taide-elämään”, Outi-Illuusia visioi.

Kimmo Kallio on toiminut kirjallisuuskentällä monenlaisissa tehtävissä viidentoista vuoden ajan. Osuuskunta Poesian jäseneksi Kimmo tuli vuonna 2010. Poesian tuottajana Kimmo on ollut mukana ideoimassa, käynnistämässä ja toteuttamassa Poesian kehittämiä konsepteja kuten popup-kauppa Runoaluetta sekä Poesiavihkoja. Hän on toiminut myös mm. freelancer-kustannustoimittajana, Tiede & edistys -lehden toimitussihteerinä sekä kuulunut runoyhdistys Nihil Interitin ja Tutkijaliiton hallituksiin. Kimmo on opiskellut yleistä kirjallisuustiedettä, suomen kieltä ja matematiikkaa Helsingin yliopistossa sekä käännöstutkimusta Dublin City Universityssä.

”Olen tehnyt vuosien varrella paljon läheistä yhteistyötä Nuoren Voiman Liiton kanssa ja liitto tuntuu jo nyt ammatilliselta kodiltani. Odotan innolla ja jännityksellä tulevia töitäni NVL:n tapahtuma- ja koulutustoiminnan parissa”, Kimmo kuvailee.

Henkilövaihdoksen ja muuton myötä NVL:n toimisto on suljettu 11.9.-8.10. muilta kuin työntekijöiltä ja kirjoittajaryhmäläisiltämme. 1.9.-18.9. välisenä aikana liiton tapahtumatuotantoon, kirjoittajakoulutukseen ja tiedotukseen liittyvät yhteydenotot tulee lähettää sähköpostilla osoitteeseen toimisto@nvl.fi. Runokuuhun liittyvät asiat osoitteeseen runokuu@nvl.fi. Kaikissa kiireellisissä asioissa voi olla yhteydessä vs. toiminnanjohtaja Saara Tammiseen: saara.tamminen@nvl.fi.

Nuoren Voiman Liitto ry (NVL) on 102-vuotias kirjoittavien ihmisten yhteisö. Liitto tarjoaa kirjoittajakoulutusta, julkaisee kirjalliseen kulttuuriin keskittyvää Nuori Voima -lehteä sekä tuottaa monipuolista tapahtumatoimintaa kuten Runokuu-festivaalia. NVL:n toiminta on valtakunnallista ja kansainvälistä.

Lisätietoja:

vs. toiminnanjohtaja Saara Tamminen