J.H. Erkon kirjoituskilpailu on avattu

Perinteikkään J.H. Erkon kirjoituskilpailun kilpailuaika on alkanut. Kilpailu järjestetään 63. kerran ja kilpailulajina on runous. Osallistua voivat vuonna 1989 syntyneet tai sitä nuoremmat kirjoittajat, jotka eivät vielä ole julkaisseet omaa esikoisteostaan. Osallistua voi 31.3.2019 saakka. Palkintosummat ovat 2 500, 1700 ja 1 000 euroa. Lisäksi jaetaan kunniamainintoja.

Kilpailun päätuomari on runoilija Susinukke Kosola. Muut raadin jäsenet ovat runoilija Saila Susiluoto, kirjallisuusbloggari Omppu Martin, opiskelija Iiris Miettinen Kallion lukion KirjaKalliosta sekä Nuoren Voiman Liiton tuottaja Anna Borgman.

”Toivon näkeväni runsasta, moniäänistä, yllättävää ja hiottua runoutta, josta voittajan valitseminen on niin vaikeaa, että raati saa hikoilla oikein kunnolla”, toteaa kilpailun päätuomari Susinukke Kosola.

Nuoren Voiman Liitto vastaa kilpailun käytännön järjestelyistä. Kilpailu järjestetään yhteistyössä Suomen Nuorisoseurojen, Suomen Nuoriso-opiston ja Mikkelin kaupungin kanssa.

Kilpailun sivuston ja kilpailuohjeet löydät täältä: http://erkonkilpailu.net/

Lisätiedot:
Anna Borgman