25-vuotias Debytoi runoilijana -kilpailu uudistuu

Runoutta ei laadita pelkästään tekstinä paperille, vaan esiintyvän runouden muodot näkyvät yhä vahvemmin. Siksi Nuori Voima -lehden Debytoi runoilijana -kilpailu avautuu myös äänitteille.

Kilpailuun voivat osallistua kaikenikäiset tekijät, jotka eivät ole julkaisseet kaunokirjallista teosta tai joilla ei ole kustannussopimusta teoksen julkaisemisesta. Lehdissä julkaistut tekstit tai omakustanteet eivät ole este. Kilpailuun osallistuvien tekstien tulee olla ennen julkaisemattomia. Kilpailuaika on 1.3.-30.4.2019.

Voittajien töitä julkaistaan Nuori Voima -lehdessä, ja voittajat julkistetaan Runokuu-festivaalin yhteydessä elokuussa 2019. Palkinnoksi voittajat saavat livepalautetta kilpailun tuomareilta. Tuomareina toimivat Nuoren Voiman päätoimittajat, Vesa Rantama ja Maaria Ylikangas, molemmat runouden parissa pitkään toimineita kriitikoita.

Kilpailuohjeet

Voit osallistua teksteillä, visuaalisilla runoilla tai äänitteellä. Tekstien ja äänitteiden tulee olla suomenkielisiä, mutta kilpailutyösi voi olla myös kieletöntä, visuaalista tai kieliä sekoittavaa runoutta.

Kilpailuun osallistutaan nimimerkillä, mikä takaa tekstien puolueettoman käsittelyn. Kilpailuun voi osallistua sähköisesti tai postitse. Kilpailutyöt on lähetettävä 30.4. mennessä. Kirjeitse saapuviin töihin riittää ko. päivän postileima. 30.4. jälkeen saapuvia sähköpostiviestejä ei huomioida.

Yhteydenotot 1.3. alkaen osoitteeseen debytoi@nuorenvoimanliitto.fi. Voittajille ilmoitetaan toukokuun loppuun mennessä.

Sähköinen osallistuminen

Lähetä enintään 15 liuskaa pitkä tiedosto pdf-muodossa osoitteeseen debytoi@nuorenvoimanliitto.fi
Nimeä tiedosto seuraavasti: nimimerkkisi_debykisa2019.
Älä kirjoita nimeäsi itse tiedostoon, riittää kun yhteystietosi löytyvät sähköpostista.

Äänitteet

Korkeintaan 10-minuuttinen äänite lähetetään mp3-tiedostona osoitteeseen debytoi@nuorenvoimanliitto.fi
Nimeä tiedosto seuraavasti: nimimerkkisi_debykisa2019
Äänitteitä emme ota vastaan postitse.

Postitse osallistuminen

Koneella tai käsin kirjoitetun tekstin voit lähettää myös postitse osoitteeseen:
Nuori Voima
”Debytoi runoilijana”
Fredrikinkatu 23 D 4
00120 Helsinki

Merkitse oma nimimerkkisi runojesi yhteyteen. Liitä lähetykseesi erillinen kirjekuori, jonka päällä lukee nimimerkkisi ja jonka sisältä löytyvät oikeat yhteystietosi: nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite.

Postitse lähetettyjä töitä ei palauteta.

Arvostelupalvelu

Mikäli haluat Nuoren Voiman Liiton arvostelupalvelusta maksullisen arvioinnin tekstistäsi, mainitse sähköpostiviestissäsi tai kirjoita nimimerkkikuoren päälle sana ”arvostelupalvelu”. Arvostelun hinta on Nuoren Voiman Liiton jäsenille 40 €, muille 60 €.