Tule mukaan NVL:n avoimiin työryhmiin!

Onko sinulla ideoita millaisia tapahtumia ja kursseja haluaisit NVL:n järjestävän? Kiinnostaako tulla mukaan, mutta hallitustyö tuntuu liian sitovalta? Laita hakemusta tulemaan NVL:n avoimessa työryhmähaussa!

Työryhmätyö on antoisaa, siinä voi tavata uusia kirjallisuusaktiiveja ja verkostoitua sekä vaikuttaa konkreettisesti liiton toiminnan sisältöihin. Liitossa toimii 2022-2023 seuraavat avoimet suunnittelun työryhmät:

Kirjoittajakoulutuksen työryhmä
Tapahtumatoiminnan työryhmä
KV-työryhmä
CROWD-työryhmä

Kirjoittajakoulutuksen työryhmä suunnittelee kursseja ja tapahtumia, jotka liittyvät luovaan kirjoittamiseen ja sen opettamiseen. Tapahtumatyöryhmä ideoi ja suunnittelee Runokuu-festivaalia ja liiton säännöllisiä klubeja. Kansainvälisten asioiden ryhmä suunnittelee ja kehittää mm. Villa Sarkia -residenssin toimintaa ja Runokuun ulkomaisia esiintyjävieraita. CROWD-työryhmä puolestaan suunnittelee kansainvälistä kirjallisuushanketta vuosille 2023-2025.

Työryhmien rooli on ideoiva ja neuvoa-antava. Työryhmien jäsenillä ei ole vastuuta esim. tapahtumien järjestämisestä tai ideoiden toteuttamisesta eikä heille makseta palkkiota osallistumisesta. Työryhmät kokoontuvat vuoden aikana muutaman kerran. Jokaiseen työryhmään voidaan valita enintään 10 henkilöä. Ryhmiin kuuluu vapaaehtoisten lisäksi NVL:n työntekijöitä ja hallituksen jäseniä ja niihin voidaan myös kutsua asiantuntijoita. Työryhmiin haetaan vuodeksi kerrallaan, mutta halutessaan niissä voi jatkaa useamman vuoden.

Työryhmiin haetaan vapaamuotoisesti lähettämällä sähköpostia osoitteeseen laura.serkosalo@nvl.fi. Sähköpostissa voit kertoa kuka olet ja mihin työryhmään osallistuisit mieluiten. Voit mainita useampiakin, mutta siinä tapauksessa mainitse myös mikä niistä on sinulle mieluisin. Haku päättyy 8.5. ja työryhmiin valituille  ilmoitetaan 13.5. Työryhmien ensimmäiset kokoukset pidetään viikoilla 20-21 (16.-27.5.)