J.H. Erkon kirjoituskilpailu on ratkennut – voittajaksi Ronja Louhivuori Helsingistä

Vuodesta 1957 järjestetty J.H. Erkon kirjoituskilpailu on ratkennut. Kilpailun raati valitsi voittajaksi helsinkiläisen Ronja Louhivuoren. Toiseksi kilpailussa tuli Selma Lähteenmäki Helsingistä ja kolmanneksi Lauri Hei Kuopiosta. Kunniamaininnan saivat Joel Suontama Lahdesta, Pyry Qvick Tampereelta ja Veera Nelimarkka Tampereelta. Voittajat julkistettiin Helsingin kirjamessujen Töölö-lavalla torstaina 24.10.

Raadin puheenjohtajana toimi runoilija Susinukke Kosola. Raatiin kuuluivat myös runoilija Saila Susiluoto, kirjallisuusbloggari Omppu Martin, Kallion lukion opiskelija Iiris Miettinen ja Nuoren Voiman Liiton tuottaja Anna Borgman. Kilpailuun osallistui yhteensä 235 henkilöä.

Vuoden 2020 kilpailu on myös avattu. Kilpailu uudistuu, sillä vuoden 2020 kilpailuun voi osallistua sähköisesti. Kilpailulajina on proosa ja aikaa osallistua on 31.3.2020 saakka. Raadin puheenjohtajana toimii kirjailija Elina Hirvonen ja jäseninä vaikuttavat kirjailija Jyrki Vainonen, informaatikko ja kirjabloggaaja Tuomas Aitonurmi, Kallion lukion opiskelija Ansa Kurola sekä Nuoren Voiman Liiton tuottaja Anna Borgman.

J.H. Erkon kilpailun järjestävät Suomen Nuoriso-opisto, Suomen Nuorisoseurat sekä Nuoren Voiman Liitto.

Lue vuoden 2020 kilpailuohjeet täältä: www.erkonkilpailu.net