Tekstihaku uutta Koettelevan kirjallisuuden klubia varten on avattu

Nuoren Voiman Liitto aloittaa keväällä 2020 kirjallisen klubi-iltasarjan, jonka ensimmäinen kerta on 26. helmikuuta 2020. Uuden, Runokuussa 2019 pilotoidun iltaklubin tarkoituksena on esitellä eri tavoin koettelevaa kirjallisuutta lukemisen, keskustelun ja esitysten kautta. Ensimmäisen klubikerran tuottavat ja juontavat kirjailijat Matti Kangaskoski ja Tuukka Pietarinen.

Nyt haetaan koettelevaa tekstiä, jonka kirjoittaja esittelisi ja lukisi Lavaklubilla 26.2. järjestettävässä klubi-illassa. Koettelevuuden voi ymmärtää monella tavalla: esimerkiksi kirjallisuuden, ajattelun, kokemuksen tai lukijan ennakko-oletusten, ymmärryksen, kärsivällisyyden ja totuttujen lukutapojen koettelemisena. Teksti voi kuulua mihin tahansa kirjalliseen lajiin, ja hakea voi kuka tahansa. Lisäksi toivomme kirjoittajalta valmiutta keskustella kirjoittamastaan tekstistä, sen taustoista ja siinä vaikuttavista poetiikoista yleisön sekä juontajien kanssa.

Lähetä tekstisi osoitteeseen koetteleva@nuorenvoimanliitto.fi 30.11. mennessä. Lähetettävän tekstin enimmäissivumäärä on 20 liuskaa.