Nuori/Voima-julkkariklubi 13.12.2023

Nuori / Voima -julkkariklubi keskiviikkona 13.12.2023 klo 18 Tekstin talon Permantosalissa. Lavalla Noora Dadu, Juha-Pekka Kilpiö, Anna Kallio, Antti Nylén, Taija Roiha, Multipöly ja /T/U/A/. DJ:nä MYÖS-kollektiivin Masha

Vuoden viimeinen Nuori Voima on liihotellut painoon ja on aika valmistautua syksyn odotetuimpiin julkkareihin!

Juhlimme juuri ilmestynyttä Kokeellisuus/Perhonen -teemaista Nuorta Voimaa sekä lokakuussa ilmestynyttä Käännös-teemaista Nuorta Voimaa 13.12. Tekstin talon Permantosalissa (Lintulahdenkatu 3, 1. krs) klo 18 eteenpäin! Vapaa pääsy @tekstintalo

Ohjelma

🏆 18:00 Nuoren Voiman avustajapalkinnot ja Nuori Voima -palkintoNuoren Voiman vuoden 2023 avustajapalkinnot ovat voittaneet Juha-Pekka Kilpiö ja Anna Kallio. Päätoimittaja Johanna Osváth haastattelee avustajapalkinnon voittajia runoudesta, kulttuurilehdistä ja kirjoittamisesta. Mikä on runouden rooli ja asema tässä maailmantilanteessa? Gaalahumu nousee keskustelun jälkeen kattoon, kun Nuoren Voiman Liitto jakaa vuosittaisen Nuori Voima -palkinnon.

🎙️ ~ 18:30 Noora Dadu esittää Mohammed El-Kurdin runojaNoora Dadu on suomalais-palestiinalainen näyttelijä, lausuja, kirjoittaja ja ohjaaja. Mohammed El-Kurd on Itä-Jerusalemista kotoisin oleva palestiinalainen runoilija ja kirjailija sekä poliittinen vaikuttaja. Hänen runojaan julkaistiin Emma Hirvisalon suomentamana Nuoren Voiman Käännös-numerossa.

🦪 ~ 19:30 Keskustelua omaehtoisesta julkaisemisestaTaija Roiha haastattelee Bokehin, Multipölyn ja TUA:n edustajia pienjulkaisemisen mahdollisuuksista ja realiteeteista Nuoreen Voimaan (Kokeellisuus/Perhonen) tekemänsä haastattelun pohjalta. Paikan päältä voi myös ostaa kyseisten julkaisijoiden teoksia. @bokeheditions @multipoly_publishing @tuakirjasto

🎚️ Illan musiikista vastaa MYÖS-kollektiivissa vaikuttava Masha. @myosclub.

Vapaa pääsy. Lämpimästi tervetuloa!

Tarkempi ohjelmakohtainen aikataulu julkaistaan ensi viikolla.

Kuva: Yksityiskohta Eeva Hannulan ja Ville Kumpulaisen teoksesta Tämäkin päivä roikkuu hampaillaan kiinni todellisuudenpeiton reunasta (2023), Kokeellisuus/Perhosen kansitaide