Kirjallisuussalonki Ääneen starttaa kirjakauppa Sivullisessa 25.2. – mukana Silvia Hosseini, Pauliina Haasjoki ja Sofia Blanco Sequeiros

Kirjallisuussalonki Ääneen on uusi, noin kuukausittainen matalan kynnyksen kirjallisuustapahtuma Rosebud Sivullinen -kirjakaupassa (Kaisaniemenkatu 5). Salongit luovat ajankohtaista kirjallisuuskeskustelua, tuovat esiin tuoreita ääniä, kutsuvat vähälevikkisen kirjallisuuden äärelle ja keräävät kirjallisuuden ystäviä yhteen. Tapahtumissa keskustellaan ja luetaan ääneen. Tapahtumaan on vapaa pääsy.

Ensimmäisessä salongissa 25.2. klo 17-18 syvennytään esseeseen. Keskustelemassa ovat Silvia Hosseini, Pauliina Haasjoki ja Sofia Blanco Sequeiros, ja illan juontaa Maaria Ylikangas

Yhteistyössä Nuoren Voiman Liitto, Rosebud. Tapahtumaa tukee Helsingin kaupunki.

Kirjailija, kirjallisuustoimittaja ja opettaja Silvia Hosseinin esikoisteos Pölyn ylistys (2018) keräsi kiitosta ja voitti Kalevi Jäntin palkinnon. Toisessa esseekokoelmassa Tie, totuus ja kuolema (2021) Hosseinin terävä katse kohdistuu muun muassa ruumiillisuuden, pääoman ja identiteetin teemoihin.

Arvostetun runoilijan Pauliina Haasjoen ensimmäinen esseekokoelma Himmeä sininen piste (2019) pohtii planeettaamme, inhimillisen elämän rajallisuutta ja lajienvälistä yhteiseloa ympäristökriisin aikakaudella. Haasjoki avaa herkällä, henkilökohtaisella otteella uusia näkökulmia aikamme valtavimpiin kysymyksiin.

Sofia Blanco Sequeiros on filosofi, kulttuurikriitikko ja miekkailija, jonka esikoisesseekokoelma Voitto (2021) käsittelee voittamisen tavoittelua, saavuttamista ja juhlimista. Esseissä nivotaan älyllä ja huumorilla yhteen aiheita populaarikulttuurista urheiluun ja tieteenfilosofiaan.