Jäähyväiset Punavuorelle – toritapahtuma 9.6.

Nuoren Voiman Liiton ja Tutkijaliiton toimistoa odottaa syksyllä muutto Fredrikinkadulta uusiin tiloihin Tekstin taloon. Jätämme haikeita jäähyväisiä Punavuorelle Fredantorilla perjantaina 9.6. klo 16 alkaen toritapahtuman merkeissä. Luvassa on kesäistä yhdessäoloa, kevyttä nostalgiaa ja pieniä taiteellisia esityksiä.

Tutkijaliiton kirjoja on myynnissä varastontyhjennyshengessä. NVL myy mm. vanhoja Nuoren Voiman numeroita. Jaossa on joitakin kirjastomme poistokirjoja.

Samalla kertaa juhlistamme myös Nuori Voima -lehden uusimman numeron julkaisua. Tunnelmaltaan rennot matalan kynnyksen julkkarit jatkuvat toritapahtuman jälkeen NVL:n toimistolla. Omia eväitä saa ottaa mukaan.

AIKATAULU

16:00 alkaen saa tulla torille kirja- ja lehtiostoksille

18:00 alkaen pieniä esityksiä: esiintymässä NVL:n hallituksestakin tutut runoilijat Taneli Viljanen, Milka Luhtaniemi ja Tuukka Pietarinen sekä uusimpaan Nuoreen Voimaan kirjoittanut kuvanveistäjä ja kirjoittaja Iisa Lepistö

19:00 ohjelma päättyy torilla

ESIINTYJÄMME

Taneli Viljanen (s. 1982) on muunsukupuolinen kirjailija ja äänitaiteilija. Hän on julkaissut useita eri lajeja ja lajien välisiä tiloja edustavia kaunokirjallisia teoksia. Lisäksi hän on julkaissut kokeellisia musiikkijulkaisuja, tehnyt kirjallisuuden, ääni- ja esitystaiteen rajoilla liikkuvia esityksiä ja ollut mukana poikkitaiteellisissa ja kirjallisissa yhteistyöprojekteissa.

Milka Luhtaniemi (s. 1992) on Helsingissä asuva runoilija, esitystaiteilija ja kriitikko. Hän on valmistunut dramaturgiksi Teatterikorkeakoulusta ja työskentelee kirjallisuuden, esittävien taiteiden sekä kuvataiteiden kentillä ja välitiloissa. Hänen esikoisteoksensa Kirnu julkaistiin vuonna 2021.

Iisa Lepistö (s.1994) on helsinkiläinen kuvanveistäjä ja kirjoittaja. Viime vuosien ajan työ on keskittynyt pääosin kiveen, jonka työstön laatu nostaa praktiikan keskiöön toiston, kuuntelemisen ja kehollisen muistin. Hänen veistoa käsitteleviä tekstejään on julkaistu mm. Nuoressa Voimassa, Mustekalassa sekä Astrassa.

Tuukka Pietarinen (s. 1996) on helsinkiläinen runoilija, jolta on julkaistu kaksi teosta: Yksin ja toisin (WSOY 2018) sekä Lukematon (WSOY 2021). Hän on opettanut luovaa kirjoittamista Kriittisen korkeakoulun Kirjoittajakoulussa vuodesta 2021. Hänet valittiin Nuoren Voiman Liiton hallituksen puheenjohtajaksi vuonna 2023.