Nuori/Voima -klubi: Ofelia 12.5.

Tervetuloa Nuori/Voima -klubille 12.5. klo 19-21!

Klubin ensimmäisessä keskustelussa käsitellään Nuori Voima -lehden teeman mukaisesti Ofeliaa. Päätoimittaja Vesa Rantaman vetämään keskusteluun osallistuvat näyttelijä ja muusikko Fanni Noroila sekä kirjallisuudentutkija Maria Laakso. Keskustelussa pohditaan sivuhenkilö-tematiikkaa sekä klassikoiden naisrooleja. Noroila on kirjoittanut Nuoreen Voimaan jutun ”Ofelia elää!” omasta matkastaan Kansallisteatterin Ofeliaksi. Laakso puolestaan on erikoistunut klassikoiden uudelleentulkintaan muun muassa teoksessaan Taltuta klassikko!, jolle on tulossa jatkoa.

Illan toisessa, anonyymiyttä ja salanimellä kirjoittamista käsittelevässä keskustelussa kohtaavat kirjailija Natalia Kivikko, runoilija Erkka Filander ja päätoimittaja Taija Roiha. Kivikon salanimellä kirjoittama romaani Punavuoriefekti (Aviador, 2021) haastaa autofiktiivisen kirjoittamisen perinnettä sekoittamalla nimen ja tekijän suhdetta. Filander on tarkastellut nimettömyyden teemaa Tuli & Savussa julkaistussa esseessään. Mikä anonyymiydessä viehättää? Onko nimettömyys vastuunpakoilua vai vastarintaa?

Yhteistyössä Aviador.

Keskustelut lähetetään koronaturvallisesti Nuoren Voiman Liiton toimistolta, ja keskustelut ovat katsottavissa 16.5. saakka Nuoren Voiman Liiton FB-sivulla.  Linkki tapahtumaan

Tervetuloa seuraamaan!