Nuori/Voima -klubilla 3.3. keskustelut luokasta ja baletista

Vuoden ensimmäisellä Limbo-teemaisella Nuori/Voima -klubilla 3.3. klo 19-21 kuullaan kaksi kiinnostavaa keskustelua. Ensimmäisessä keskustelussa kohtaavat kriitikko Matti Tuomela sekä vastikään esikoisromaaninsa Kanjoni julkaissut kirjailija Niko Hallikainen, jotka keskustelevat esimerkiksi luokasta ja maskuliinisuudesta – ja näiden käsitteiden purkamisesta.

Toisessa keskustelussa kohtaavat runoilija Aura Nurmi ja kriitikko Henna Raatikainen. Heidän aiheenaan on baletti, ja lajin nykytilanne. Miksi ja miten balettia fanitetaan nykypäivänä? Millaisia ristiriitoja baletin katsomiseen liittyy? Miksi katsomme vuosikymmenestä toiseen 1800-luvulla luotuja teoksia – ja mikä siitä tekee kaunista?

Lopuksi kuullaan balettia Aura Nurmen lukemana. Mitä baletista jää jäljelle kun tanssi puuttuu?

Klubin luotsaavat Nuori Voima -lehden päätoimittajat Taija Roiha ja Vesa Rantama.

Lähetystä voi seurata maksutta Nuori Voima -lehden Facebook-livessä, ja lähetys on katsottavissa sunnuntaihin 7.3. klo 23.59 saakka. Tapahtuma striimataan koronaturvallisesti Nuoren Voiman Liiton toimistolta ilman yleisöä. Tervetuloa seuraamaan!

Lehden kansikuvan teos: Nastja Säde Rönkkö, ”Iceland Nighttime”. Kuvaaja Iiris Kärkkäinen.