Sanataide. Nyt! -webinaari
2.9.2021 klo 9.00–12.15 Zoomissa
Mitä kuuluu sanataidekasvatukselle? Suomen sanataideopetuksen seura
järjestämässä webinaarissa kuullaan sanataiteen asiantuntijoiden puheenvuoroja
sanataidekasvatuksen ajankohtaisista ilmiöistä. Puheenvuorot luotaavat
sanataidekenttää aina sanataiteen perusopetuksesta monialaiseen yhteistyöhön ja
soveltavaan toimintaan. Tervetuloa kuuntelemaan ja keskustelemaan!
OHJELMA
9.00 Tervetuloa! Juontaja, läänintaiteilija Anna Elina Isoaro
9.05 Mitä on sanataidekasvatus?
Sanataideopettaja, Suomen sanataideopetuksen seuran varapuheenjohtaja Pia Krutsin
9.20 Projektiopetus sanataiteen perusopetuksen osana.
Vastaava sanataideopettaja Maami Snellman, Vantaan sanataidekoulu ry
9.40 Kirjastoyhteistyö: (3 x 10 min.)
● Sanataidetta ja kulttuurihyvinvointia nuorille.
VOIMA/SANA-hanketyöntekijä, sanataideopettaja Laura Herva, Rovaniemen
kaupunginkirjasto
● Tähtilukijat-hanke.
Taidekasvattaja, sanataideopettaja Riikkamaria Korhonen, Sanataidekoulu Aapeli
● Unga Poeters Sällskap.
Ordkonstlärare Lotta Sanhaie, Sydkustens ordkonstskola och bibliotekarie Anna
Söderström, Helsingfors stadsbibliotek
10.10 Keskustelua/tauko
10.20 Sanataiteen menetelmien kehittäminen koululaisten tuen tarpeisiin.
Tutkija, sanataideopettaja Veera Kivijärvi
10.40 Sanataide kulttuurikasvatusohjelmissa.
Sanataideopettaja Minttu Tervaharju, Sanataideyhdistys Yöstäjä ry
11.00 Sanataiteen ja sote-alan ammattilaisen yhteistyö.
Kirjailija, yhteisötaiteilija Timo Harju
11.20 Sanataiteen terapeuttinen ulottuvuus.
Sanataide-, kirjallisuusterapia- ja mindfulnessohjaaja Jenni Hurmerinta
11.40 Näkymät tulevaisuuteen.
Runoilija, sanataideopettaja Daniil Kozlov alias Susinukke Kosola
11.55 Keskustelua ja yhteenveto
12.15 Loppusanat. Anna Elina Isoaro
Ilmoittaudu 13.8.2021 mennessä oheisella lomakkeella:
https://forms.gle/FXkfx9TZJgV5Vxhn9
Webinaariin mahtuu 80 ensimmäiseksi ilmoittautunutta.
Webinaari on maksuton ja se on nähtävissä myös verkkotallenteena seuran sivuilla sanataide.fi.
NVL on tapahtuman yhteistyökumppani.