Debytoi runoilijana -kilpailu on avattu – osallistua voit myös äänitteillä ja visuaalisilla runoilla

Nuori Voima -kirjallisuuslehti järjestää Debytoi runoilijana -kirjoituskilpailun. Kilpailuun voivat osallistua kaikenikäiset tekijät, jotka eivät ole julkaisseet kaunokirjallista teosta tai joilla ei ole kustannussopimusta teoksen julkaisemisesta. Kilpailuun voi osallistua teksteillä, visuaalisilla runoilla tai äänitteellä 4.4. 2021 saakka.

Kilpailu järjestetään nyt 27. Kerran. ”Debytoi runoilijana on ollut tärkeä ponnahduslauta monille hienoille kirjoittajille, ja viime vuosinakin siihen on osallistunut joka kerta satoja ihmisiä. On inspiroivaa todistaa runouden jatkuvasti muuttuvaa ja aikaan reagoivaa luonnetta”, sanoo Nuoren Voiman päätoimittaja Vesa Rantama.

Lehdissä julkaistut tekstit tai omakustanteet eivät ole este osallistumiselle. Kilpailuun osallistuvien tekstien tulee kuitenkin olla ennen julkaisemattomia. Tekstien ja äänitteiden tulee olla suomenkielisiä, mutta kilpailutyö voi olla myös kieletöntä, visuaalista tai kieliä sekoittavaa runoutta. Kilpailuun osallistutaan nimimerkillä, mikä takaa tekstien puolueettoman käsittelyn. Kilpailuun voi osallistua sähköisesti tai postitse.

Esiraatina toimivat päätoimittajat Taija Roiha ja Vesa Rantama, ja kilpailun voittajan valitsevat elokuun numeron vierailevat päätoimittajat Arda Yildirim ja Riina Tanskanen. Voittajat julkistetaan Runokuu-festivaalin yhteydessä elokuussa 2021.

Lisätietoja ja kilpailuohjeet täällä