Sarjakuvat sanoiksi: intensiivikurssi sarjakuvista kirjoittaville

Ilmoittaudu 10.1.2024 mennessä
vetäjinä Vesa Rantama ja Tiina Lehikoinen, vierailijana Ville Hänninen

Kuinka lähestyä teosta, joka on sekä sanoja että kuvaa? Mitä kaikkea on otettava huomioon, kun kirjoittaa sarjakuvista? Millaisella näkökulmalla sarjakuva-aiheisesta jutusta saa vetävän?

Kutikuti ry, Nuoren Voiman Liitto ry ja Suomen arvostelijain liitto ry järjestävät sarjakuvakritiikkikurssin, jonka tarkoitus on lisätä nykysarjakuvan tunnettuutta ja madaltaa kynnystä sarjakuvista kirjoittamiseen.

Kurssi on tarkoitettu monialaisesti taiteesta kirjoittaville, kriitikoille ja sarjakuvakritiikkien kirjoittamisesta kiinnostuneille sarjakuvataiteilijoille.

Ohjaajina toimivat kriitikko Vesa Rantama ja kirjailija-kuvataiteilija Tiina Lehikoinen.

Kurssin ensimmäisellä kerralla vierailee sarjakuvakriitikko Ville Hänninen, joka pitää alustuksen nykysarjakuvasta ja sarjakuvakritiikistä.

Opetus järjestetään Tekstin talon 1. kerroksessa, Permantosalissa.

HUOM! Kurssille valitaan max. 20 osallistujaa ilmoittautuneiden joukosta. Valinnat tehdään ilmoittautumisen yhteydessä annettujen lisätietojen perusteella. Valintoja ei perustella.

Tapaamiskerrat:
la 3.2. klo 10.30-14.30
la 24.2. klo 10.30-14.30
su 24.3. klo 10.30-14.30

Kurssin hinta on 50 €

Ilmoittaudu 10.1.2024 mennessä tämän linkin kautta:
-> https://ilmoittaudu.nuorenvoimanliitto.fi/sarjakuvatsanoiksi