Muutoksia Villa Sarkian hakuun koronatilanteen vuoksi – mahdollista hakea paikkaa keväälle 2021

Villa Sarkia on Sysmän keskustassa sijaitseva kansainvälinen residenssi kirjailijoille, käsikirjoittajille, kääntäjille ja työryhmille.

Seuraamme koronavirustilannetta. Voit hakea paikkaa poikkeuksellisesti myös keväälle 2021 samassa haussa, koska emme poikkeusoloista johtuen tiedä, onko syksyllä 2020 matkustusrajoituksia on vielä voimassa tai onko residenssin auki pitäminen silloin turvallista. Jos tulet valituksi syksylle, voidaan residenssijaksosi siirtää keväälle 2021 mikäli se sopii sinulle. Myös hakuaikaa on pidennetty huhtikuun loppuun. Tällä hetkellä residenssi on suljettuna.

Residenssihausta vastaa Nuoren Voiman Liitto, ja Villa Sarkian ylläpidosta puolestaan Sysmän kunta. Residenssi on tarkoitettu ensisijaisesti alle 40-vuotiaille kirjailijoille. Kansallisuudellasi tai äidinkielelläsi ei ole väliä. Residenssissä on kolme kirjailijahuonetta sekä yhteiset tilat. Residenssissä asuminen on valituille kirjailijoille maksutonta. NVL ei vastaa asukkaiden matkakuluista tai muista kuluista.

Villa Sarkiasta voi hakea residenssipaikkaa sähköisesti 30.4. mennessä.
Haussa olevat residenssijaksot sijoittuvat ajalle elo-joulukuulle tai keväälle 2021. Hakulomakkeet ja lisää tietoa residenssistä ja residenssijaksojen hakemisesta löydät
täältä: https://whm1.suomicom.fi/~nuoren/residenssi.

Lähetä lomake ja liitteet osoitteeseen
laura.serkosalo@nuorenvoimanliitto.fi. Valinnat tekee Nuoren Voiman Liiton hallitus. Päätöksistä ilmoitetaan hakijoille henkilökohtaisesti kesäkuussa.